Checklist aanleveren content

Een handige checklist voor het aanleveren van tekst, afbeeldingen, logo enz.

1. Je verhaal

Vertel over jezelf en over je bedrijf. Welke diensten of producten bied je aan? Wie zijn je klanten en waarom moeten ze bij jou zijn? En wat zijn de voordelen voor de klant?

2. Domeinnaam

Heb je nog geen domein geregistreerd, dan is het handig om eerst te checken of de domeinnaam die je in gedachten hebt nog beschikbaar is. Dat kun je controleren via www.sidn.nl. Geef de beschikbare domeinnaam aan ons door en wij zorgen voor de registratie.

Heb je al domein al geregistreerd? Stuur ons dan de ‘verhuiscode’ aan ons door via e-mail. De verhuiscode kun je opvragen bij je huidige provider.

3. Identiteit

De identiteit van je website wordt weergegeven door je domeinnaam, die in de adresbalk wordt getoond. Maar ook met een ondertitel of slogan, waarmee je in een zin de kern van je concept omschrijft.

Voor een bedrijfsnaam wordt bijna altijd een logo gebruikt. De visuele identiteit van je concept of product, dat je helpt om op te vallen en waarmee je herkenbaar bent. Het is zelf mogelijk om een favicon (pictogram of icoontje) in te stellen. Een favicon draagt bij aan de verbetering van de user experience en draagt bij aan het verder doortrekken van je huisstijl. Een favicon is zichtbaar bovenaan de adresbalk in tabbladen, maar worden gebruikt als je een pagina toevoegt als bladwijzer.

Wat lever je aan:

  1. De titel van je website (bijvoorbeeld is dat voor ons MooiWebsite)
  2. Een ondertitel/slogan (bijvoorbeeld is dat voor ons een onderscheidende managed website voor elke ondernemer)
  3. Een favicon (pictogram of icoontje). De afmeting is minimaal 32 x 32 pixels in als bestandsvorm JPEG of PNG, en maximaal ongeveer het dubbele. Dit is onze favicon:
    Logo MooiWebsite donker
  4. Je logo. De afmeting ervan kan groter zijn en als bestandsvorm JPEG of PNG aangeleverd worden.

4. Kleuren

Je kan elke kleur gebruiken voor je website. We raden wel aan om niet meer dan 2 tot 3 kleuren te gebruiken. MooiWebsite gebruikt bijvoorbeeld 2 huiskleuren. Gebruik van teveel kleuren zal druk overkomen en leiden tot verwarring bij bezoekers, waardoor ze de aandacht kunnen verliezen.

Wat lever je aan:

Lever de kleurcodes van je huisstijl aan. Heb je nog geen concrete huisstijl, dan kun je ook kleuren naar wens aanleveren. Lever RGB (hex)-kleuren aan, bijvoorbeeld #f2f2f2. Heb je een huisstijl laten maken, dan kun je de kleuren opvragen bij je grafisch vormgever. Ben je nog op zoek naar een kleur(en), dan kunnen deze kleurenpallets je wellicht helpen:

http://paletton.com/
https://color.adobe.com/nl/create/color-wheel/
http://colormind.io/

5. Lettertype (font)

Er zijn vele fonts beschikbaar die ook voor websites zijn te gebruiken. Een goede font zorgt voor een goede en prettige leesbaarheid, zodat bezoekers zo min mogelijk kunnen worden afgeleid. De meest gebruikte lettertypes vallen in de categorie: Serif en Sans Serif. Wij adviseren om gebruik te maken van Google Fonts. Google Fonts worden snel ingeladen (snelheid van je website), zijn geoptimaliseerd qua leesbaarheid en de fonts worden ondersteund door de meeste browsers.

Omdat niet alle Google Fonts geschikt zijn, adviseren we om meerdere fonts aan te leveren. Je kan ook gebruik maken van de standaard font (is de meest gebruikte font).

6. Het menu

Bepaal welke termen je wil gebruiken in het menu. De term die je gebruikt omvat de kern van de inhoud van de pagina die vervolgens wordt weergegeven. Houdt de termen kort en vermijd vage verwoording. Belangrijke termen staan bovenaan in het hoofdmenu (die meteen zichtbaar zijn) en minder belangrijke termen worden ondergebracht in het submenu (het menu dat uitklapt). Ook kunnen deze termen in de footer (onderaan de pagina’s) worden vermeld.

7. Inrichten van de pagina’s

Alle website templates bieden een bepaalde structuur (opbouw van de pagina) die je als leidraad kunt aanhouden. Het geeft je een idee waar en hoe je jouw informatie kan vermelden. Aan de hand van je aangeleverde informatie gaan wij de pagina(‘s) inrichten en verder vormgeven. We houden daarbij de pagina-opbouw van de gekozen template aan als basis, maar denken mee om je informatie op een zo effectief mogelijke wijze te verwerken.

  1. Een aansprekende en duidelijke titel
  2. Een subtitel om je doel verder te benadrukken (regel direct onder de titel)
  3. Tekst om het doel of onderdeel toe te lichten, je kan daarbij ook ook opsommingen gebruiken
  4. Afbeeldingen (heel belangrijk) om bezoekers een beeld te laten vormen wat je wilt uitdragen en om de aandacht te trekken. Gebruik afbeeldingen met een hoge resolutie van ongeveer 2000 pixels breed (dit is afhankelijk van het formaat waar het voor wordt gebruikt). Heb je zelf geen, of onvoldoende afbeeldingen, dan kun je ook gebruik maken van 10 gratis premium stockfoto’s.
  5. Knoppen (call-to-action), om bezoekers naar bepaalde onderdelen te loodsen waar meer informatie te vinden is of waar ze kunnen overgaan tot een actie. Bijvoorbeeld doorsturen naar de contactpagina, een dienst/service of bepaald product.
  6. SEO (Search Engine Optimization) inrichting en meta-omschrijving. Dit is een belangrijk onderdeel die enige toelichting nodig heeft. Lees hier meer

8. Contactformulier

Op de contactpagina of op andere plekken op je website is een contactformulier te gebruiken, waar bezoekers een vraag kunnen stellen of eventueel feedback kunnen geven. Houdt een contactformulier laagdrempelig zodat bezoekers er makkelijk gebruik van kunnen maken. Gebruik als voorbeeld de volgende invulvelden:

  • Naam
  • Bedrijf (eventueel)
  • Telefoonnummer
  • E-mail
  • Stel je vraag

9. Contactgegevens

Je contactgegevens worden op de contactpagina en indien gewenst ook in de footer (onderaan de pagina’s) vermeldt. Denk daarbij aan de volgende gegevens:

  1. Bedrijfsnaam
  2. Adresgegevens
  3. Telefoonnummer
  4. E-mailadres
  5. Whatsapp
  6. KvK nummer
  7. BTW nummer / ID

10. Social Media links

Heb je al Social Media kanalen waar je naartoe wil verwijzen doormiddel van een  link? Dan kun je ook daarvan de links doorgeven.

Je website verder uitbreiden? Dat kan.

Extra pagina(‘s)

Is er uitbreiding van webpagina’s nodig? Dat is geen probleem. Neem even contact met ons op en geef aan waar de pagina over gaat en welke informatie je op wilt laten nemen. In lijn met de huisstijl, maken we een nieuwe pagina aan en richten het in zoals je het wil hebben. We kunnen ook aan de hand van je wensen en informatie. Heb je nog geen idee hoe de pagina ingedeeld moet worden, we helpen je daar graag mee en kunnen op eigen inzicht een voorbeeld maken. Die uiteraard nog aangepast kan worden. Geen probleem.

Prijs vanaf: €47,- per pagina (afhankelijk van de inhoud)

Blog module

Wil je een blog module in je website opnemen, om relevante informatie te delen, trends of bijvoorbeeld onderwerpen over je bedrijf. Een blog kan ok zorgen voor meer bekendheid, maar dan is het wel zinvol om regelmatig artikelen te publiceren. Zodra je meer blogs gaat publiceren is het handig om dit te gaan categoriseren. Daarmee houd je overzicht en breng je structuur aan om bezoekers makkelijker te laten navigeren. We kunnen blogstructuur voor je opzetten. Dat wil zeggen een blog hoofdpagina (overzicht van alle artikelen) en de lay-out van een enkele blogpagina. Hier zijn diverse voorbeelden van, waar je een keuze uit kan maken. We zullen de eerste 2 blogs voor je plaatsen, waarna je dit vervolgens zelf kan doen.

Prijs opzetten van de blog: Eenmalig €
Daarna €5,- per maand.

Basis cookie-melding

Wil je een blog module in je website opnemen, om relevante informatie te delen, trends of bijvoorbeeld onderwerpen over je bedrijf. Een blog kan ok zorgen voor meer bekendheid, maar dan is het wel zinvol om regelmatig artikelen te publiceren. Zodra je meer blogs gaat publiceren is het handig om dit te gaan categoriseren. Daarmee houd je overzicht en breng je structuur aan om bezoekers makkelijker te laten navigeren. We kunnen blogstructuur voor je opzetten. Dat wil zeggen een blog hoofdpagina (overzicht van alle artikelen) en de lay-out van een enkele blogpagina. Hier zijn diverse voorbeelden van, waar je een keuze uit kan maken. We zullen de eerste 2 blogs voor je plaatsen, waarna je dit vervolgens zelf kan doen. 

Prijs: Eenmalig €67,-